Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Gminny Ośrodek Pomocy Społęcznej w Mieleszynie

Mieleszyn 95, 62-212 Mieleszyn

Przejdź do treści

Ogłoszenie o pracy -asystent rodziny

NABÓR ZAKOŃCZONY

KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

   W MIELESZYNIE 

POSZUKUJE KANDYDATA

NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY   

W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ

W MIELESZYNIE

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mieleszynie

Mieleszyn 95, 62-212 Mieleszyn

II. Stanowisko:  Asystent rodziny 

 

Forma zatrudnienia:

Umowa o świadczenie usług, przewidywany termin zatrudnienia luty 2025r.

III. Wymagania niezbędne:

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony zgodnie z zapisem art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy
z dziećmi lub rodziną lub

wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany  co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

a ponadto:

- brak pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz  jej zawieszenia ani ograniczenia,

- wypełnienie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika
z tyt. egzekucyjnego,

- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- posiadanie obywatelstwa polskiego,

- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

 

IV. Wymagania dodatkowe:

1. doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku;

2. obsługa komputera;

3. umiejętność pracy w zespole, komunikatywność;

4. bardzo dobra organizacja pracy własnej;

5. wysokie poczucie odpowiedzialności,

6. sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązani;

7. empatia, zaangażowanie;

8. umiejętność radzenia sobie ze stresem,

9. rzetelność, systematyczność,

10. umiejętność postępowania w sytuacjach kryzysowych,

11. gotowość do podnoszenia kwalifikacji,

12. wysoka kultura osobista,

13. uprzejmość i życzliwość w kontaktach z podopiecznymi oraz współpracownikami,

14. prawo jazdy kat. B oraz posiadanie własnego samochodu.

V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnieniu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, tj.:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

13a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet  w ciąży i rodzin „Za życiem”;

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 zatrudnienie i stosunek pracy asystenta rodziny ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej  lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

 V. Wymagane dokumenty:

  1. własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
  2. własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
  3. wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
    o zatrudnienie,
  4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,  
  5. kserokopie innych dodatkowych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje
    i umiejętności,
  6. kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy,
  7. oświadczenie o niepozbawieniu władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
  8. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  9. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  10. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych,
  11. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  12. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  13.  oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych w celu realizacji procedury naboru zgodnie z art. 211a ustawy z dnia z dnia 9 czerwca 2022 r. Kodeks Pracy oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
    27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście
w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieleszynie, Mieleszyn 95

lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Mieleszyn 95,
62-212 Mieleszyn  
z dopiskiem: „Asystent Rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Mieleszynie".

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mieleszynie nie określa terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych – nabór jest prowadzony w trybie ciągłym tj. do odwołania.

Informacje

Liczba wyświetleń: 5
Utworzono dnia: 21.02.2025
Dokument wprowadził:
Agnieszka Anna Horoszczak
Dokument opublikował:
Agnieszka Anna Horoszczak
Dokument wytworzył:
Agnieszka Anna Horoszczak
Podmiot udostępniający informację:
GOPS Mieleszyn

Historia publikacji

  • 03.04.2025 09:03, Administrator
    Edycja strony: Ogłoszenie o pracy -asystent rodziny
  • 21.02.2025 09:33, Administrator
    Edycja strony: Ogłoszenie o pracy -asystent rodziny
  • 21.02.2025 09:32, Administrator
    Dodanie strony: Ogłoszenie o pracy ASYSTENT RODZINY