Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka plików cookies.

Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Gminny Ośrodek Pomocy Społęcznej w Mieleszynie

Mieleszyn 95, 62-212 Mieleszyn

Przejdź do treści

Ogłoszenie o pracy -asystent rodziny

NABÓR ZAKOŃCZONY

KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

   W MIELESZYNIE 

POSZUKUJE KANDYDATA

NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY   

W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ

W MIELESZYNIE

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mieleszynie

Mieleszyn 95, 62-212 Mieleszyn

II. Stanowisko:  Asystent rodziny 

 

Forma zatrudnienia:

Umowa o świadczenie usług, przewidywany termin zatrudnienia luty 2025r.

III. Wymagania niezbędne:

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony zgodnie z zapisem art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy
z dziećmi lub rodziną lub

wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany  co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

a ponadto:

- brak pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz  jej zawieszenia ani ograniczenia,

- wypełnienie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika
z tyt. egzekucyjnego,

- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- posiadanie obywatelstwa polskiego,

- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

 

IV. Wymagania dodatkowe:

1. doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku;

2. obsługa komputera;

3. umiejętność pracy w zespole, komunikatywność;

4. bardzo dobra organizacja pracy własnej;

5. wysokie poczucie odpowiedzialności,

6. sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązani;

7. empatia, zaangażowanie;

8. umiejętność radzenia sobie ze stresem,

9. rzetelność, systematyczność,

10. umiejętność postępowania w sytuacjach kryzysowych,

11. gotowość do podnoszenia kwalifikacji,

12. wysoka kultura osobista,

13. uprzejmość i życzliwość w kontaktach z podopiecznymi oraz współpracownikami,

14. prawo jazdy kat. B oraz posiadanie własnego samochodu.

V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnieniu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, tj.:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

13a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet  w ciąży i rodzin „Za życiem”;

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 zatrudnienie i stosunek pracy asystenta rodziny ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej  lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

 V. Wymagane dokumenty:

  1. własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
  2. własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
  3. wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
    o zatrudnienie,
  4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,  
  5. kserokopie innych dodatkowych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje
    i umiejętności,
  6. kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy,
  7. oświadczenie o niepozbawieniu władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
  8. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  9. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  10. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych,
  11. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  12. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  13.  oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych w celu realizacji procedury naboru zgodnie z art. 211a ustawy z dnia z dnia 9 czerwca 2022 r. Kodeks Pracy oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
    27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście
w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieleszynie, Mieleszyn 95

lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Mieleszyn 95,
62-212 Mieleszyn  
z dopiskiem: „Asystent Rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Mieleszynie".

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mieleszynie nie określa terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych – nabór jest prowadzony w trybie ciągłym tj. do odwołania.

Informacje

Liczba wyświetleń: 10
Utworzono dnia: 21.02.2025
Dokument wprowadził:
Agnieszka Anna Horoszczak
Dokument opublikował:
Agnieszka Anna Horoszczak
Dokument wytworzył:
Agnieszka Anna Horoszczak
Podmiot udostępniający informację:
GOPS Mieleszyn

Historia publikacji

  • 03.04.2025 09:03, Administrator
    Edycja strony: Ogłoszenie o pracy -asystent rodziny
  • 21.02.2025 09:33, Administrator
    Edycja strony: Ogłoszenie o pracy -asystent rodziny
  • 21.02.2025 09:32, Administrator
    Dodanie strony: Ogłoszenie o pracy ASYSTENT RODZINY