Ogłoszenie o pracy -asystent rodziny
NABÓR ZAKOŃCZONY
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W MIELESZYNIE
POSZUKUJE KANDYDATA
NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY
W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ
W MIELESZYNIE
I. Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mieleszynie
Mieleszyn 95, 62-212 Mieleszyn
II. Stanowisko: Asystent rodziny
Forma zatrudnienia:
Umowa o świadczenie usług, przewidywany termin zatrudnienia luty 2025r.
III. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony zgodnie z zapisem art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy
z dziećmi lub rodziną lub
wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
a ponadto:
- brak pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz jej zawieszenia ani ograniczenia,
- wypełnienie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika
z tyt. egzekucyjnego,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
IV. Wymagania dodatkowe:
1. doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku;
2. obsługa komputera;
3. umiejętność pracy w zespole, komunikatywność;
4. bardzo dobra organizacja pracy własnej;
5. wysokie poczucie odpowiedzialności,
6. sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązani;
7. empatia, zaangażowanie;
8. umiejętność radzenia sobie ze stresem,
9. rzetelność, systematyczność,
10. umiejętność postępowania w sytuacjach kryzysowych,
11. gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
12. wysoka kultura osobista,
13. uprzejmość i życzliwość w kontaktach z podopiecznymi oraz współpracownikami,
14. prawo jazdy kat. B oraz posiadanie własnego samochodu.
V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnieniu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, tj.:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 zatrudnienie i stosunek pracy asystenta rodziny ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
V. Wymagane dokumenty:
- własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
- wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie, - kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- kserokopie innych dodatkowych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje
i umiejętności, - kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy,
- oświadczenie o niepozbawieniu władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
- oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych w celu realizacji procedury naboru zgodnie z art. 211a ustawy z dnia z dnia 9 czerwca 2022 r. Kodeks Pracy oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście
w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mieleszynie, Mieleszyn 95
lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Mieleszyn 95,
62-212 Mieleszyn z dopiskiem: „Asystent Rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Mieleszynie".
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mieleszynie nie określa terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych – nabór jest prowadzony w trybie ciągłym tj. do odwołania.